ekpa

Εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση

Έναρξη:

 

29.06.2020

Διάρκεια:

     

9 μήνες /400 ώρες

Μονάδες ECVET:

 

30

Μοριοδοτούμενο Πρόγραμμα

Σκοπός

Σκοπός Προγράμματος:

Το Πρόγραμμα έχει ως γενικό σκοπό την ενημέρωση στις σύγχρονες τάσεις στην Εκπαίδευση, των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και την παροχή εξειδικευμένων γνώσεων στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, προκειμένου οι επιμορφούμενοι/ες που θα παρακολουθήσουν το Πρόγραμμα, να είναι σε θέση να υποστηρίζουν και να διδάσκουν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με τη χρήση κατάλληλων εργαλείων, να αξιολογούν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες κατά περίπτωση και να σχεδιάζουν προγράμματα παρέμβασης.

Επιπλέον, το Πρόγραμμα επιδιώκει να καλλιεργήσει το ενδιαφέρον στους μετέχοντες για περαιτέρω εμβάθυνση και ενασχόληση και, για το σκοπό αυτό παρουσιάζει πηγές και ανάλογο βιβλιογραφικό υλικό.

Οι επιμορφούμενοι /ες θα έρθουν σε επαφή με τις περισσότερες μορφές μαθησιακών δυσκολιών και τα μοντέλα παρέμβασης και υποστήριξής τους, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Οι ειδικοί εκπαιδευτικοί στόχοι του Προγράμματος αναφέρονται στην εξοικείωση των εκπαιδευομένων με τα ακόλουθα:

  • Το πλαίσιο λειτουργίας της εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία
  • Τα βασικά χαρακτηριστικά των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Τη μεθοδολογία του σχεδιασμού, της οργάνωσης, της υλοποίησης και αξιολόγησης των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες
  • Το σχεδιασμό άτυπων μεθοδολογικών εργαλείων για διάγνωση των ιδιαίτερων εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών
  • Την κατάρτιση κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων παρέμβασης.

Διδακτικές Ενότητες

Διδακτικές Ενότητες του Προγράμματος:

1. Ιστορική αναδρομή της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και Αρχές Συμβουλευτικής υποστήριξης

  • Ιστορική αναδρομή
  • Νομοθετικό πλαίσιο ειδικής αγωγής,
  • Συμβουλευτική γονέων και εκπαιδευτικών για την υποστήριξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

2. Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση των μαθητών με προβλήματα ακοής

  • Αποσαφήνιση ορισμού των δυσλειτουργιών ακοής
  • Χαρακτηριστικά μαθητών με προβλήματα ακοής
  • Αξιολόγηση και κατάρτιση προγραμμάτων παρέμβασης με δυσλειτουργίες ακοής

3. Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση των μαθητών με προβλήματα όρασης

  • Αποσαφήνιση ορισμού των δυσλειτουργιών της όρασης
  • Χαρακτηριστικά μαθητών με προβλήματα όρασης
  • Αξιολόγηση και κατάρτιση προγραμμάτων παρέμβασης σε μαθητές με δυσλειτουργίες όρασης

4. Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση των μαθητών με νοητική καθυστέρηση

  • Αποσαφήνιση ορισμού της νοητικής καθυστέρησης, ταξινόμηση
  • Χαρακτηριστικά μαθητών με νοητική καθυστέρηση
  • Αξιολόγηση και κατάρτιση προ-γραμμάτων παρέμβασης

5. Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση των μαθητών στο αυτιστικό φάσμα

  • Αποσαφήνιση ορισμού του αυτιστικού φάσματος
  • Χαρακτηριστικά μαθητών στο φάσμα του αυτισμού
  • Αξιολόγηση και κατάρτιση προ-γραμμάτων παρέμβασης σε μαθητές στο φάσμα του αυτισμού

6. Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση των μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες: διαταραχές στην ανάγνωση, στην ορθογραφία, στην παραγωγή γραπτού λόγου, στα μαθηματικά

  • Αποσαφήνιση ορισμού μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (διαταραχές στην ανάγνωση, ορθογραφία, μαθηματικά)
  • Χαρακτηριστικά μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (διαταραχές στην ανάγνωση, ορθογραφία, μαθηματικά)
  • Αξιολόγηση και κατάρτιση προγραμμάτων παρέμβασης μαθητών με διαταραχές στην ανάγνωση
  • Αξιολόγηση και κατάρτιση προγραμμάτων παρέμβασης μαθητών με διαταραχές στην ορθογραφία
  • Αξιολόγηση και κατάρτιση προγραμμάτων παρέμβασης μαθητών με διαταραχές στα μαθηματικά

7. ΔΕΠΥ. Προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον

  • Αποσαφήνιση ορισμού ΔΕΠΥ, ταξινόμηση
  • Χαρακτηριστικά μαθητών με ΔΕΠΥ
  • Αξιολόγηση και κατάρτιση προ-γραμμάτων παρέμβασης

8.Βασικές αρχές της Παιδαγωγικής Ψυχολογίας και της Διδακτικής μεθοδολογίας στην εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρίες

  • Ενημέρωση στις βασικές αρχές της Εξατομίκευσης στη διδασκαλία και την ποιοτική αξιολόγηση.
  • Εφαρμοσμένη πρακτική εξάσκηση στην αξιολόγηση του ενδοατομικού προφίλ και τον Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Προγραμματισμό.
  • Ενημέρωση στις βασικές Αρχές της Διαφοροποίησης.
  • Εφαρμοσμένη πρακτική εξάσκηση στη Διαφοροποίηση της διδασκαλίας και της αξιολόγησης.

9. Εκπόνηση γραπτής εργασίας

Κόστος & Εκπτωτική Πολιτική

Κόστος Προγράμματος: 690€

ΟΜΑΔΑ Α: Έκπτωση 10% (621,00€)

  • Εκπαιδευόμενοι που επιθυμούν να καταβάλουν εφάπαξ τα δίδακτρα του Προγράμματος
  • Συμμετοχή στον ίδιο κύκλο σπουδών δύο ή περισσοτέρων ατόμων που συνδέονται με πρώτου βαθμού συγγένεια
  • Συμμετοχή τριών ατόμων και πάνω οι οποίοι απασχολούνται στην ίδια επιχείρηση

ΟΜΑΔΑ Β: Έκπτωση 20% (552,00€)

  • Εκπαιδευόμενοι που έχουν παρακολουθήσει ΕπιμορφωτικόΠρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

ΟΜΑΔΑ Γ: Έκπτωση 25% (517,50€)

  • Άνεργοι
  • Φοιτητές
  • Πολύτεκνοι
  • ΑμεΑ

ΟΜΑΔΑ Δ: Έκπτωση 50% (345,00€)

  • Προσωπικό που εργάζεται στα ΑΕΙ – ΑΤΕΙ της ημεδαπής

Δόσεις

Η καταβολή του ποσού για όσους επιθυμούν να παρακολουθήσουν όλες τις θεματικές ενότητες του Προγράμματος, μπορεί να γίνει σε 3 δόσεις .

Εκπτωτική Πολιτική

Για τη χορήγηση της έκπτωσης απαιτείται η αποστολή των σχετικών δικαιολογητικών που τεκμηριώνουν το δικαίωμα της έκπτωσης σε ηλεκτρονική μορφή στο e-mail Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.. Παρακαλούμε, ελέγχετε το μέγεθος των αρχείων πριν την αποστολή (μέχρι 5 MByte το μέγιστο).

Σημειώνεται ότι οι εκπτώσεις διδάκτρων δεν λειτουργούν σε καμία περίπτωση αθροιστικά. Συγκεκριμένα, αν κάποιος εκπαιδευόμενος εντάσσεται σε παραπάνω από μία κατηγορίες δικαιούχων, θα του χορηγηθεί η έκπτωση για την μία κατηγορία που ο ίδιος θα επιλέξει, ώστε να κάνει χρήση του δικαιώματός του. Επίσης, η προβλεπόμενη για την εφάπαξ καταβολή διδάκτρων έκπτωση, δεν ισχύει σε περίπτωση που χορηγηθεί έκπτωση για οποιαδήποτε από τις ανωτέρω περιπτώσεις.

Ακαδημαϊκή Ταυτότητα

Ακαδημαϊκή Υπεύθυνη Προγράμματος:

Αστέρη Θεοδώρα (Ντορέττα), Δρ. Ειδικής Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ - Σύμβουλος Α΄ Ειδικής ΠαιδαγωγικήςΙνστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

Απαιτούμενα τυπικά προσόντα συμμετεχόντων

  • Πρόσβαση στο Διαδίκτυο
  • Κατοχή προσωπικού e-mail
  • Βασικές γνώσεις χειρισμού ηλεκτρονικών υπολογιστών

 

online application

faq

login