window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'AW-664754533');
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Έναρξη:

 

Σε εκκρεμότητα

Διάρκεια:

     

3 μήνες /200 ώρες

Μονάδες ECVET:

 

8

Σκοπός

Σκοπός Προγράμματος:

Σκοπός του συγκεκριμένου Επιμορφωτικού Προγράμματος είναι η εκπαίδευση εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης σε θέματα που αφορούν την εφαρμογή δράσεων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Το πλαίσιο όμως ανάπτυξης και υλοποίησης τέτοιων δράσεων θα πρέπει να λαμβάνει απαραίτητα υπόψη τις βασικές αρχές και αξίες σεβασμού του περιβάλλοντος και την ανάπτυξη συμπεριφορών από τους εκπαιδευόμενους που συνάδουν με τον κώδικα αξιών της περιβαλλοντικής ηθικής.

Κάτω από αυτό το πρίσμα και την οπτική οι εκπαιδευόμενοι δεν θα περιοριστούν στην «εργαλειακή» εκμάθηση ορισμένων τεχνικών αλλά θα είναι σε θέση να αντιλαμβάνονται και να αξιοποιούν το θεωρητικό πλαίσιο, τις θεωρίες μάθησης και θα οδηγούν σε διαμόρφωση βαθύτερων πεποιθήσεων σχετικά με το σεβασμό στο περιβάλλον και όχι απλώς σε τροποποίηση επιφανειακών αντιλήψεων.

Διδακτικές Ενότητες

Διδακτικές Ενότητες του Προγράμματος:

1. Θεωρίες και Περιεχόμενο της Περιβαλλοντικής Ηθικής

  • Εισαγωγή
  • Τι είναι η περιβαλλοντική ηθική
  • Η πρόκληση της Περιβαλλοντικής Ηθικής απέναντι στον Ανθρωποκεντρισμό
  • Η εμφάνιση της Περιβαλλοντικής Ηθικής
  • Η Περιβαλλοντική Ηθική και η Σχέση της με την Διανοητική Οικολογία τον Φεμινισμό και την Κοινωνική Οικολογία
  • Παραδοσιακές Ηθικές Θεωρίες και Σύγχρονη Περιβαλλοντική Ηθική
  • Έρημοι και Ακαλλιέργητοι Τόποι και Αναπτυσσόμενες Τάσεις

2. Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και Ηθική

  • Η σύνδεση της ηθικής με την εκπαίδευση
  • Το περιεχόμενο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και η σύνδεση με την περιβαλλοντική ηθική
  • Η Αναγκαιότητα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Ενίσχυση των Αξιών της Περιβαλλοντικής Ηθικής
  • Αντιλήψεις Εκπαιδευτικών-Διδασκαλία Αξιών και Ηθική
  • Η Σύνδεση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τα Υπόλοιπα Μαθήματα

3. Θεωρίες Μάθησης και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

  • Η έννοια της μάθησης μέσα από το πρίσμα των σημαντικότερων θεωριών.
  • Θεωρίες Μάθησης και περιβαλλοντική εκπαίδευση

4. Το περίγραμμα – περιεχόμενο, ο σκοπός οι στόχοι και το εκπαιδευτικό υλικό ενός Προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

  • Ο σχεδιασμός του περιεχομένου του Επιμορφωτικού Προγράμματος.
  • Προσδιορισμός του Σκοπού και των Εκπαιδευτικών Στόχων.
  • Τα βασικά δομικά συστατικά μιας διδακτικής ενότητας.

5.Τεχνικές Διδασκαλίας Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την Δημιουργία αξιών Περιβαλλοντικής Ηθικής

  • Εισαγωγή
  • Η Τεχνική LaissezFaire
  • Η Τεχνική της Ηθικής Ανάπτυξης
  • Η Τεχνική της Ενστάλαξης Αξιών
  • Η Τεχνική Ανάλυσης Αξιών
  • Η Τεχνική της Διασαφήνισης Αξιών
  • Η Τεχνική της μάθησης μέσα από την Δράση
  • Η Τεχνική της τροποποίησης συμπεριφοράς
  • Η τεχνική της συμβάλλουσας εκπαίδευσης

Κόστος & Εκπτωτική Πολιτική

Κόστος Προγράμματος: 200€

ΟΜΑΔΑ Α: Έκπτωση 10% (190,00€)

  • Εκπαιδευόμενοι που επιθυμούν να καταβάλουν εφάπαξ τα δίδακτρα του Προγράμματος
  • Εκπαιδευόμενοι που έχουν παρακολουθήσει Επιμορφωτικό Πρόγραμμα του ΚΕΔΙΒΙΜ του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών
  • Εργαζόμενοι σε εταιρείες με παρεμφερές αντικείμενο με αυτό του Επιμορφωτικού Προγράμματος

ΟΜΑΔΑ Β: Έκπτωση 25% (150,00€)

  • Άνεργοι
  • Φοιτητές
  • Πολύτεκνοι
  • ΑμεΑ
  • Συμμετοχή στον ίδιο κύκλο σπουδών δύο ή περισσοτέρων ατόμων που συνδέονται με πρώτου βαθμού συγγένεια

ΟΜΑΔΑ Γ: Έκπτωση 50% (100,00€)

  • Προσωπικό που εργάζεται στα ΑΕΙ – ΑΤΕΙ της ημεδαπής

Δόσεις

Η καταβολή του ποσού για όσους επιθυμούν να παρακολουθήσουν όλες τις θεματικές ενότητες του Προγράμματος, μπορεί να γίνει σε 3 δόσεις .

Εκπτωτική Πολιτική

Για τη χορήγηση της έκπτωσης απαιτείται η αποστολή των σχετικών δικαιολογητικών που τεκμηριώνουν το δικαίωμα της έκπτωσης και θα ενημερώνεστε από τη γραμματειακή υποστήριξη του προγράμματος.

Σημειώνεται ότι οι εκπτώσεις διδάκτρων δεν λειτουργούν σε καμία περίπτωση αθροιστικά. Συγκεκριμένα, αν κάποιος εκπαιδευόμενος εντάσσεται σε παραπάνω από μία κατηγορίες δικαιούχων, θα του χορηγηθεί η έκπτωση για την μία κατηγορία που ο ίδιος θα επιλέξει, ώστε να κάνει χρήση του δικαιώματός του. Επίσης, η προβλεπόμενη για την εφάπαξ καταβολή διδάκτρων έκπτωση, δεν ισχύει σε περίπτωση που χορηγηθεί έκπτωση για οποιαδήποτε από τις ανωτέρω περιπτώσεις.

Ακαδημαϊκή Ταυτότητα

Ακαδημαϊκός Υπεύθυνος Προγράμματος:

Αντωναράκου Ασημίνα, Καθηγήτρια Τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος, Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

Απαιτούμενα τυπικά προσόντα συμμετεχόντων

  • Να είναι απόφοιτοι ΑΕΙ, ΤΕΙ ή
  • Να είναι απόφοιτοι ΙΕΚ, Λυκείου, με επιβεβαιωμένη τριετή επαγγελματική εμπειρία στον τομέα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Οικολογίας.

Απαραίτητα προσόντα:

  • Πτυχίο AEI Παιδαγωγικής Σχολής ή Σχολής σχετικής με το Περιβάλλον ή/και επαγγελματική εμπειρία σε σχέση με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση τουλάχιστον 3 ετών ή/και εμπειρία στον σχεδιασμό εκπαιδευτικού υλικού και εκπαιδευτικών προγραμμάτων ή/και εμπειρία στην υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων με παιδιά ηλικίας 6-11 και 12-15 ετών
  • Ευχέρεια και άνεση στον γραπτό και προφορικό λόγο, ικανότητες γραπτών, προφορικών και ηλεκτρονικών παρουσιάσεων
  • Να γνωρίζουν χειρισμό Η/Υ και Διαδικτύου